Thursday, September 9, 2010

安樂死真的安樂嗎?

點解話題咁沉重?主因是我的貓咪,可以說是老貓咪的病情而有感而發。以人類年齡來換算,他應該過百歲有多。換句話說,他身體也因為年紀大而開始產生變化。
數年前,獸醫已經開始發現佢有腎病,需要每天食藥。後來又在檢查嘅過程中,聽到佢心臟有雜聲而再開始加心臟,血压藥。再之後數個月後之檢查中又在佢驗血報告中發現calcium超標。唉,咪睇佢個樣好似無乜嘢,其實佢已經到風燭殘年啦!兩個月前因佢數次在原因不明之情況下面部出血,我決定要搏一舖同佢做CTscan。點解講到好勁咁,原來貓咪要全身麻醉先可以做scan。但係貓同人一樣年紀大做全身麻醉係有一定風險,呢個原因亦令我考慮了一陣子…但與其而家都可以話無選擇嘅情況下,我唯有決定帶佢做。報告嘅結果幾令我意外,因為做咗咁多嘢,醫生都係揾唔到佢塊面不定期出血之原因。反而發現了其他問題!由於佢已屬貓瑞(代入人類世界,佢已經過百歲),佢腦部開始鈣化。這昰年紀大機器壞之表現。雖然理智話我知呢件係理所當然之事,但感情上我還是接受不了这事實。從醫生口中,佢輕描淡寫地說出將來我可能要面對的情境(現在或多或少的出現了)和可能要考慮在需要的時侯给他安樂的一針。想到那裡,内心不其然閃出了一種強烈不安之感覺。真的嗎?真的要嗎?我覺得他需要,還是他真切的需要?陪在我旁他開心嗎?還是離開痛苦他会更輕鬆些?我可以代替他做这个決定嗎?!……十分懊惱,可以俾啲意見嗎?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.